Cum folosim metoda analizei matematice (II)

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

În articolul precedent am analizat fraza „Avraam până la David” din Matei 1, 17. Astăzi vom analiza o altă frază, de la Matei 1, 1.
În acest verset, cuvântul „David” apare pentru prima dată în Noul Testament (NT). Aici schema numerică este legătă de 17 și 8, în loc de 7.

Astfel, fraza din Matei 1,1 este „David, fiul lui Avraam” și are următoarele valori de loc și numerice, corespunzătoare celor trei cuvinte:

Valorile de pozitie si numerice ale celor trei cuvinte

Valorile de pozitie si numerice ale celor trei cuvinte

Valoarea de loc 136, sau 8 x 17 este combinație a lui 17 cu 8 (1), cu suma cifrelor factorilor (8 + 1 + 7) 16, sau 2 x 8 (2). Numele comun „fiul” are valoarea de poziție 64, sau 8 x 8 (3), numele proprii David și Avraam au valoarea 72, sau 9 x 8 (4). Unitățile (8 + 4 + 4) au 16 sau 2 x 8, din care prima este 8 și celelalte 8 (5). Zecile (30 + 60 + 30) au 120 sau 8 x 3 x 5, sau 15 x 8 (6), cu suma factorilor (8 + 3 + 5) 16, sau 2 x 8 (7). Literele de început ale frazei au 16, sau 2 x 8, lăsând pentru celelalte 120 sau 8 x 3 x 5 (8) (9).

Aceste 9 trăsături ale lui 8 pentru trei cuvinte este cu o șansă de 1 la 1 200 000 000, sau mai puțin de 1 la un miliard.
Cuvântul Avraam împarte valoarea pozițiilor 136 sau 8 x 17 astfel:

Designul matematic pentru valorile de pozitie

Designul matematic pentru valorile de pozitie

Această împărțire este prin 17 cu șanse de 17 x 17 x 2 x 2 sau 1 la 1156, cu trăsăturile 6, 7, 8, 9 ale lui 8 produse prin dubla divizare a lui 136 în 16 și 120 produc nu numai 8, ci 17 în același timp:

Designul matematic pentru cele trei numere

Designul matematic pentru cele trei numere

Adică 136 este o combinație a lui 8 și 17, opturile sunt produse direct, iar 17 indirect prin învecinare.
Suma cifrelor celor trei valori de poziție 3, 8, 6, 4, 3, 4 este 28 sau 4 x 7 (1), a căror prime două cuvinte au 21 sau 3 x 7, iar ultimul are 7 (2), aceeași divizare este produsă astfel: prima și ultima cifră 3, 4 fac 7, lăsând 21, sau 3 x7 pentru restul (3). Aranjarea acestor cifre în ordinea lor naturală 3, 3, 4, 4, 6, 8 primele 4 fac 14 sau 2 x 7, iar ultimele două fac 14 (4).
Mai mult, seria 3, 8, 6, 4, 3, 4 formează trei perechi simetrice a lui 7 (5), astfel:

prima și ultima 7 sau 7 x 1
următoarele două după prima 14 sau 7 x 2
următoarele două după ultima 7 sau 7 x 1

Există cel puțin 5 trăsături ale lui 7 prezente în suma a șase cifre a valorilor de poziție ale cuvintelor David, fiul lui Avraam, cu șanse de 1 la 16 807.

Iată cum scrierea corectă a lui „David” este amplu demonstrată prin designul matematic (împotriva tuturor editorilor critici după Griesbach) în cele trei pasaje examinate, prin trei scheme numerice distincte.

Designul lui 8 și 17 în Matei 1, 1 este reprodus în silabele celor trei cuvinte și de asemenea în literele lor.

Cititorul care dă dovadă de răbdare și interes poate găsi pentru sine aceste modele matematice.

Dacă urmărim cu atenție calculele și modul de împărțire a valorilor de poziție și a celor numerice, ne putem da ușor seama că schimbarea, omiterea sau adăugarea unei litere în text, distruge designul matematic al textului.

Valorile numerice ale literelor nu sunt date arbitrar, ci așa cum sunt folosite de mii de ani în limba greacă. Valorile de poziție a literelor, așa cum am amintit în articolul precedent, sunt date de poziția literei în alfabet, de la alfa la omega.

Dacă aveți nelămuriri, vă rog să mă contactați, pe zona de comentarii.

Print Friendly, PDF & Email
Acest articol a fost publicat în Design numeric, Noul Testament, Studiu biblic și etichetat cu , , , . Salvează legătura permanentă.

2 răspunsuri la Cum folosim metoda analizei matematice (II)

  1. constantin spune:

    P.C. Parinte Teodosie , pentru ca maine este ziua P.C. Voastre , va doresc sanatate si mantuire de la Bunul Dumnezeu , desigur si multe impliniri in munca de cercetare , asi zice unica in ortodoxie pe care o aprofundati de atatia ani . eu am cautat sa vorbesc despre codul bibliei cu multi parinti preoti , dar totdeauna subiectul a fost ocolit cu ardoare , unii considerand aceasta cumva ” poate … in afara ortodoxiei ” . chiar sunt curios ; ar fi fost normal ca sa fie si la noi un grup de cercetatori care sa studieze fenomenul , dar se pare ca sunteti un caz unic . am apreciat intotdeauna dialogul purtat cu cititorii Dvs . inca o data sanatate si mantuire .

    • Teodosie Paraschiv spune:

      Doamne ajuta

      Va multumesc foarte mult pentru urari. Dumnezeu sa va daruiasca pace si sanatate!

      Intr-adevar, cei mai multi preoti considera ca ortodoxia se opreste la cat a reusit fiecare sa asimileze in anii de studii. Din nefericire, in ortodoxie nu avem cercetatori ai textului biblic. La noi studiul biblic a ramas in urma cu 100 de ani, si, in aceste conditii, nu e de mirare ca preotii nu au deschidere spre un asemenea subiect. Cel mai mult lipsesc studiile apologetice, interdisciplinare, care ar ajuta mult la deschiderea orizontului de cunoastere.

      Acum studiez textul in limba greaca al Noului Testament. Si acesta are un design matematic impresionant. Voi scrie periodic despre stadiul cercetarilor. Cu siguranta exista persoane care vor aprecia subiectul cercetarii.
      Toate cele bune!

      Pr. Teodosie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *