14. Se justifică implicarea ortodocşilor în ecumenism?
SE încearcă acreditarea ideii că Biserica Ortodoxă este integrată în mişcarea ecumenică. De aceea, de la început trebuie să precizăm că nu poate fi vorba de implicarea Bisericii Ortodoxe în mişcarea ecumenică, ci doar de implicarea personală a unor ortodocşi, clerici sau mireni, care nu au reprezentat şi nu reprezintă Biserica cea una, sfântă, sobornicească şi apostolească, în ciuda declaraţiilor oficiale care se fac.
Prezenţa ortodocşilor în mişcarea ecumenică nu este justificată în nici un fel. Interesele financiare ale unor ortodocşi nu justifică o asemenea atitudine pro-ecumenistă.
Unii ortodocşi încearcă, în necunoştinţă de cauză, sau din rea credinţă, să argumenteze implicarea în acţiuni ecumenice a ortodocşilor din dorinţa de misiune în rândul eterodocşilor. Cu alte cuvinte, când mulţimea se întreabă: Unde se duc ierarhii şi teologii ortodocşi? Şi ce discută ei la întrunirile ecumenice? Ce răspuns primesc? „Noi mergem să facem misiune printre eretici. Le luăm banii şi cadourile şi ne întoarcem acasă.” Se pare că aceşti „iubitori de misiune” n-au învăţat nimic din povestea cu calul troian. Cu alte cuvinte, misionarii noştri ecumenişti mint, ori din naivitate ori din rea credinţă.
Mişcarea ecumenică interzice prozelitismul. Cum să faci misiune, dacă ecumenismul interzice misiunea?
Consiliul Ecumenic al Bisericilor funcţionează ca o imensă lojă masonică. Aşa precum în lojile masonice nu se discută subiecte religioase, pentru a se evita divergenţele de opinie şi certurile între membri, tot aşa în Consiliul Ecumenic nu se discută dogmatică.
Francmasoneria cere membrilor să fie credincioşi fiecare dumnezeului lui şi toţi să-şi cinstească dumnezeul în Marele Arhitect, [2] asemenea, Consiliul Ecumenic cere membrilor să creadă în Iisus Hristos.
Cum nu contează diferenţa dintre dumnezeii membrilor francmasoni, tot aşa nu contează felul cum este înţeles Iisus Hristos de creştini din consiliul ecumenic. Se discută în loji despre toleranţă, unitate, dreptate, libertate, fraternitate, acelaşi lucru face şi consiliul ecumenic, unde se discută despre conciliere, unitate, dreptate socială şi libertate.
Fac francmasonii politică, acelaşi lucru face şi consiliul ecumenic. Militează francmasoneria pentru guvern mondial şi uniune europeană, acelaşi lucru îl susţine şi consiliul ecumenic.
Consiliul Ecumenic al Bisericilor este condus de francmasonerie, iar francmasoneria este condusă de satanişti, cunoscuţi şi sub numele de illuminaţi.
Guvernul bavarez a descoperit existenţa acestei corporaţii secrete şi a anchetat ordinul iluminaţilor în 1786. Anchetatorii au întocmit un raport cu concluzia: „[…] scopul expres al acestui ordin era abolirea creştinismului şi răsturnarea oricărei puteri civile.” [3]
Adevăratul scop al illuminaţilor este acela de a stăpâni lumea. Pentru a-l împlini, ei trebuie să distrugă toate religiile, să răstoarne toate guvernele şi să abolească proprietatea privată. [4]
[Mai precis, scopul illuminaților este acela de a preda lumea lui Lucifer. Abolirea proprietății private face parte din Agenda 2030 a ONU, care este comună cu cea a Forumului Economic Mondial.]
Bibliografie
[1] Ieromonah Agapit Popovici, „Ecumenismul încotro? O nouă viziune asupra ecumenismului sincretist”, 2003.
[2] Marele Arhitect al Universului este numele dumnezeului francmasoneriei. Acest dumnezeu nu este Dumnezeul din Biblie, ci Lucifer. (Ralph Epperson, Noua ordine mondială, Ed. Alma, Oradea, 1997, p. 138.)
[3] Conspiraţia împotriva lui Dumnezeu şi a omului, p. 118, citat după Ralph Epperson, Noua ordine mondială, ed. cit., p. 107.
[4] Ralph Epperson, op. cit., p. 106.